Shoutbox






Ahad, 30 Ogos 2009

rayeeeee! (oit,blom lg ah!)


Yes! Baju raya haku dah siap. Aku puas ati. Tak sabar nak tunggu raya. Hahaa. Baju raya taun ni pilih kaler cokelat dan ungu. sesetengah orang bila raya aje mesti nak baju sepesen. Ada tema. Bagi keluarga aku tak pernah buat macam tu. Ikut suka hati aje pakai yg mana suka. Now nak beli tudung lak. Mesti mau match dengan ini baju baru. Tapi duit tak hade. huwaaaa! Duit yg mama bagi aku bank in kan. so duit tinggal beberapa helai je kat dompet. Itu pun not RM1. Adeh! Nampak gaya terpaksa pakai tudung raya lepas je ah taun ni. Tees dah ade. So tak payah beli. Jeans? Em2,dah ada gak. kasut pun dah ade. Tudung je ah ni. Haih! Spoil sungguh. Ingat la nak serba baru taun ni. Tapi apakan daya,taun ni taun sengkek aku. Huh! Biar le. Biar kering duit kat saku asal berkepuk tebal duit kat bank. (ayat sesaje sedapkan hati) anak2 jiran dah membzkan diri bermain mercun. Kebomm kebomm bunyinya. Tiap kali bunyi mercun menjelma, tiap kali tu la aku rasa jantung aku bagai nak jatuh. Bagai beralih tempat. Bagaikan terhenti. Dan berbagai bagai lagi. hampeh bebudak ni. Maunya aku tak lemah semangat. Kang tak pasal2 tak merasa raya aku taun ni. Tapi suasana macam ni la beh. Baru la raye namanya! Meriah… penuh dengan keseronokan dan keterujaan. Tak suke dengo bunyi mercun time raye pi masok hutan. Gile tak sapoting. Hoh! Tahukah anda, pada musim raye ini sahaja kita boleh tau kita akan keluarkan berpuluh2 ringgit untuk mengenyangkan perut orang sebaliknya kita tak perlu keluar duit satu sen pun (sile tolak duit minyak) untuk mengenyangkan perut sendiri.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...