Shoutbox






Ahad, 1 Julai 2012

be a masterchef!




semenjak melayan masterchef di kaca tv kann, tetiba jadi suka lak nak masak memasak. patutla aritu ade dengar makcik makcik tepi jalan kata nak cuba banyak resepi baru pas tengok masterchef. asah kreativiti katenyeee. amboii makcik. hah,baguslah tu. tuk suri rumah memang seswai kan. dari tercongok depan tv layan drama ntah pape. elok masak tuk suami dan anak anak tak gitew. dan aku.. aku lebih interested tuk cuba buat kek. sebab aku gila kek. aku suka raya day sebab boleh ngap ngap variety of cake. dan kek lapis sarawak hanya dapat ku makan percuma tika ari raya. huhuhu. last wik, tengah leka main fesbuk, ade sorg rakan fesbuk ni buat biskut lapis cheese. ahhhh, cheese!!! ailaik cheese kek. sangat sangat suka oke. tengok resepi.. hmm,mudah. paling best tak payah bakar. cuma sejukkan kat peti ais. yeahhh! i ken du it. so esok nak cuba cari cream cheese and biskut. kena gunakan masa mama takda ni sebaik mungkin. kalo mama ade mesti kacau daun. nak tlg buat gak. hinsss. then, arini kat gugel ternampak pulak resepi oreo cheese kek. aummmmmmm. taip ni pun buat aku teguk air liur banyak. tetibe paras gula dalam badan menurun. ark ark ark. oreo cheese kek ni nampak lagi sedap. tapi ada bakar lak. tuk lapisan bawah dia tu. haihhhh. but i will try it someday. bila bajet banyak ckit. huehuehue. see! betapa besarnya pengaruh rancangan tv. jika baik tuk dijadikan ikutan, maka baik lah hasilnya. 


sedapp.. 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...