Shoutbox






Isnin, 2 Februari 2015

New Manager

Assalamualaikum

Rabu lepas aku rasa down giler. gara -gara hal kecil je kot. tapi besar bagi aku. my department sekarang ni dah ada new manager. Liew Kok Beng namanya. before this, masa tahu dia ni nak jadi manager baru kitorang, memang dah seriau. mana taknya. rata-rata kata dia ni strict, cerewet, garang, kedekut, and bla bla bla. so semua tu dah hadam dalam kepala. thats why bila jumpa dia je muka jadi panas semacam. panik. dari riak muka kemain senyum kan. macam takde hape. dalam hati Allah saja yang tahu. memang ramai jugaklah yang kalau boleh calonkan lah orang lain. tapi dah rezeki dia. dia jugak lah jadi manager. tahniah.

1st day dia jadi manager takde apa berlaku. belum ada sapa yang kena humban kerusi ofis lagi. but dah tau dia ni jenis teliti, and yes, his strict. and yes again, agak cerewet. so 1 day, dia ada tanya aku bab kerja yang aku buat. memandangkan dia baru, dia tanya la. tak paham kan. cuma dia tanya at a wrong time la for me. masa tu memang aku banyak keje. then bila dia tanya melulu macam terus jadi blank. and ntah apa yang keluar dari mulut aku pun aku tak tahu dah. for sure aku sendiri pun memang tak paham apa yang aku cakap. bila ingat semula memang rasa nak gelak. haha. damn! buat malu. bila dah tak dapat jawab dengan baik, rasa diri ni useless je. 1st, sebab tak dapat nak tolong dia dapat jawapan yang dia nak. 2nd, fikir yang aku dah bagi dia bad impression tentang diri aku. arghhh, terus rasa kecewa dengan diri sendiri.

balik tu, dah solat semua mengadu ngadu dengan Allah, aku rasa nak cite dengan dia. selama ni kalau ada apa-apa prob kan aku share dengan dia. because he always there for me. dan semestinya dia sentiasa dapat buat aku cool down. nak kol, bimbang dia tak angkat pulak. dah la aku still taktau nak pakai kata ganti diri yang mana. hmm. wechat je la. cite cite and cite, then dia pun cakap "aa dia pun nak belajar la tu".  Aik, betul jugak. ntah ntah manager baru aku tu tak marah pun. dia cuma nak tau je. mungkin ni jawapan yang Allah bagi. tapi melalui dia. alhamdulillah, rasa tenang sikit. tak banyak. sampai bawak ke mimpi. hahaha. kelakar betul. tak pernah-pernah aku mimpi pasal kerja. dalam mimpi tu memang tunjuk manager aku tu tak marah. ok, tu baru mimpi. realitinya tak tau lagi.

keesokkan harinya, aku buat kerja macam biasa. tapi still tak boleh benti pikir pasal hal semalam. petang tu pulak ada meeting. haishhh. kalau manager tu cite pasal aku tak dapat jawap, tak ke haru. but everthing going fine. bila dia masuk bilik meeting dengan senyuman, terus hati aku rasa sejuk. so sepanjang dalam meeting tu, Allah tunjuk aku gaya manager tu bekerja. apa yang manager nak. punctuality, dicipline, and so on. aku just kena ikut rentak dia je. and kena tau banyak perkara pasni.
so, thats my story about my new manager for 1st week. bila dah lama, lagi banyak nak cite la kan. huhu. hope everyday will gonna be fine.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...