Shoutbox






Isnin, 11 Julai 2016

Lebaran

Dear Diary,

Selamat Hari Raya. Dah raya ke enam baru nak wish kan. Ape daa. Alhamdulillah, bulan Ramadhan tahun ni Allah murahkan rezeki saya. Dapat emas buat kali kedua. Dah dua kali berturut-turut. Lahaulawala quata illa billah. Allah beri saya hadiah hari jadi yang punya nilai tersendiri.

Ramadhan tahun ni sambut sederhana saja. Raya pun sama. Beli baju raya pun takda. Bulan puasa, biasa makan meriah bila masuk berbuka. Beli macam-macam juadah. Sampai tak habis makan. Kucing la biasanya yang take over. Tapi pada tahun ni biasa je. Jarang beli kat bazar. Mungkin dalam proses nak jimat budget. 2 orang dah tak kerja kan. Huhuhu. So masak sendiri je lah. Lagi sedap. Lebih terjamin kebesihannya. Halalan Thoiban gituhh. Sahur pun minum air masak saja. Sekadar ambik berkat bersahur. Nampaknya dah 2 kali Ramadhan tak wish dia selamat bersahur dan berbuka puasa. Dulu pas saya sahur, biasa saya tak tidur. Saya tunggu dulu. Semata-mata nak wish selamat bersahur je pun. Hihi. Penghujung Ramadhan pula biasanya dia share gambar lampu pelita kat rumah dia. Tak pernah missed. Kalau dia lupa, saya akan mintak. Mengadakan. Haha. Pastu sehari sebelum raya, dia dah bizi tolong tolong masak. Kekadang beberapa hari sebelum tu dia akan cat rumah. Hmm, rindunya. Rasa sayu hati bila kenang. Allah, rindu sangat.. Hari jadi saya tahun ni pun dia ada wish. Walaupun lambat 2 hari. Alhamdulillah, dia ingat juga. Terima kasih Allah, kerana Kau beri dia kekuatan untuk wish. Saya tahu, bukan mudah untuk dia.. Dengan beberapa kerat ayat yang dia bagi dah buat hari saya ceria giler giler. Senyum sampai telinga. Allah, Kau berilah segala kebaikan untuknya, terimalah segala doanya, majukan bisnesnya dan kerjayanya, sihatkan tubuh badannya dan keluarga.


Apa pun selamat hari raya semua. Yeayy!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...