Shoutbox






Isnin, 11 Mei 2009

lebiu ma!



Sempena ari ibu… nak cite la pasal ibu aku. My mama. Hehe! Mama yg ku kenali selama 19 tahun ni adalah seorang mama yg sabar, tabah, cekal, dan kuat. Mengikut sumber yg dipercayai, sewaktu mama masih kecil lg mama dah bekerja sendiri mencari duit. masa budak2 lain pegi sekolah, mama beniaga kuih muih rumah ke rumah… sebab mama tak sekolah pun. Umo mama 14, mama keje kat restoran jd tukang masak. So,tak payah la nak challange masakan mama aku. Sendiri mo ingat la. Umo 14 dah jadi tukang masak tuuuuu….. pastu abah hadir dalam hidup mama. Dan akhirnya kahwin masa mama umo 18. Tahun 1986,abang aku dilahirkan…diikuti rapat oleh akak aku n last one is me. masa kitorang adik beradik masih kecil, mama cari duit mengasuh anak orang. Bila kami dah besar sket, mama mula kerja jadi cleaner di hotel brunei. Masa ni mama sering mengadu sakit2 badan sebab kerja berat. Dah pindah Labuan ni, mama jd cleaner kat sebuah klinik swasta pulak… ntah hape nama klinik tuh. Dah lupa. Pastu mama benti sebab klinik tu bangkrap. Tuan punya klinik tu boleh pulak lari pi china. Dah la tak bayar gaji mama aku. Jaga ko. Aku sumpah2 ko! Cilakak punya doctor. huh! Mama mula pk nak berniaga pisang goreng dan kuih2 lain…. Sekadar yg mampu mama boleh buat. Alhamdulillah… makin hari pendapatan mama baik. Walopun ada yg dengki.. sampai sanggup buat tektik kotor nak buat mama benti beniaga . dorang guna2 mama sampai mama slalu sakit. Tp mama still kuat untuk bekerja. Semua ni tak lain tak bukan… hanya untuk kami bertiga. Jadi, aku bersyukur sangat dilahirkan dari rahim seorang ibu yang baik.. terima kasih mama. por eberiting u did por me…por us. Muahhh!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...