Shoutbox






Ahad, 5 Jun 2011

bangsat punya cucu.


‘Cucu iblis’ gelaran layak diberi kepada seorang lelaki yang bukan saja gemar memanggil neneknya ‘babi’, malah kerap membelasah nenek dan datuknya yang lumpuh dengan niat mangsa mati cepat walaupun dia dibela sejak kecil hingga berumahtangga.

Lebih zalim, lelaki berusia 30-an dan bertugas di sebuah hospital di sini turut menggunakan kerusi plastik untuk membelasah datuknya berusia 85 tahun hingga tulang pergelangan tangannya retak.

“Hancur luluh hati makcik kerana bukan saja dilayan seperti hamba di rumah sendiri, malah dimaki hamun, termasuk dipanggil ‘babi’ jika lambat memasak atau melakukan perkara tidak disenanginya.

“Namun paling menyedihkan apabila cucu yang dibesarkan dan dibelai penuh kasih sayang seperti anak sendiri sejak kecil hingga dia berumahtangga, sanggup mendoakan supaya makcik ‘mampus cepat daripada terus menyusahkan hidupnya’,” kata Mariam Puteh Nekmat, 71.



ini antara berita yang menyebalkan di hari minggu. sebagai seorang yang tidak pernah menerima kasih sayang seorang atok dan nenek, aku sangat terkesan membaca berita ini. buduh punya cucu. mereka dah tua. kau pukul buat hape. bangang.


baca berita selanjutnya di myMetroCucu hati iblis



manusia la ni, lebih jahat dari iblis. binatang nampak lebih mulia.
padahal manusia itu sebaik-baik kejadian Allah ciptakan..~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...