Shoutbox






Selasa, 31 Mei 2011

bila poket kosong bersuara minta diisi.


ahh! lama gila aku tak post. semua gara-gara nak fokus belajar. now aku cuti. wuhuuu! 3 bulan lebih tuh. dah penat belajar bagai nak gila, sekarang masa tuk berehat. Bobet aku kata, kalau tak dapat anugerah dekan tak tahulah. sebab kat sana masa banyak diisi dengan belajar. harap masinlah mulut dia. belajar bagai nak rak, kalau dapat result hampeh gak aku tejun kolam kekanak. kahkahkah.. balik kampung halaman, duk rumah seminggu. bosan dowh. terus pikir mau cari kerja. cari kerja yang boleh dapat cuti, bos baik hati, gaji tinggi. muehehehe.. aku cari dengan teman rapat aku. susah juga cari kerja ni. lagi-lagi time cuaca terik. cepat je rasa putus asa tu datang menerjah sanubari. merata tempat kitorang pergi, banyak kedai juga kitorang masuki. kaki dah penat, kepala dah berat. so kitorang pergi ke satu lokasi yang dijangka lokasi terakhir untuk pencarian kerja. Alhamdulillah, usaha yang tak sia-sia. bagai rezeki mencari tuan. kami berdua diterima bekerja di tempat yang sama. bos pun baik. cun dan putih gebu. mix melayu cina. tapi maaf bebanyak. dah tittle bini orang yer. laki dia pun orait. cuma gaji tak seberapa. tapi tu bukan menjadi masalah. pengalaman tu lebih berharga bukan. so tak payah lah demand sangat kalau cari kerja. bagi mereka yang kat luar sana, yang takdak kerja tu mai lah kerja. tak rugi, untung pasti, jika ikhlas di hati. tak kesah gaji tak seberapa tinggi, yang penting poket terisi. he he he..


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...