Shoutbox






Isnin, 5 Januari 2015

its so hard

hi mr. blog.. im back. sorry, i dont know where i should speak out my true feeling without jugdement. i thinks this is the right place.

today aku half day. so bosan bosan boleh la karang mengarang kat sini. exec aku dengan baik hati suruh aku balik. tengok muka cam org tak sehat. teruk sgt agaknya rupa aku. takpela. so as your requested, aku balik.

you know what.. aku baru saja putus cinta. ditinggalkan or meninggalkan? neither of them. its more to pengorbanan. kalau dah nama pengorbanan, semestinya ianya amat pedih untuk ditelan. lebih-lebih lagi saat kami still sayang menyayangi dan mekar cinta. even dah 7 tahun. Allahu Akhbar. 7 tahun bukanlah tempoh yang singkat. terlalu banyak kenangan yang indah. sungguh aku belajar untuk redha but its so hard..

sebab bukan ini yang ku inginkan. bukan perpisahan ini.

sememangnya mama dan abah memang lebih suka kalau calon menantu mereka dari arah yang dekat. but i know, they still can respect my decission. maybe im just too stress by many question of everybody. the one is much better.. the one is good.. oh, the one is superb nice... when he will be come and bla bla bla. dengan kerja yang tiba-tiba banyak. asyik kena suruh suruh pulak. and lately, line digi buat hal. how i really missed him.. nak mengada-ngada dengan dia.. bermanja.. mengadu bagai..bergelak ketawa.. menyanyi bersama.. i missed all of him.

really, i actually wish dia takkan mengalah. but lain pula jadinya. dan aku terpaksa akur dengan pilihan yang dia dah buat. i know bukan mudah untuknya. and i should respect that. ..

and know.. i think.. more than 100 times aku jeling jeling skrin hp dalam sehari. menanti mesej dia yang aku tau tak mungkin akan sama dan sekerap dulu.. dan tiap kali itu jugak air mata aku mengalir deras..

Mungkin ini sebahagian daripada perancanganMu.. sungguh, Dia maha mengetahui segalanya.. mungkin terpendam kenikmatan disebalik perpisahan. tetap aku bersyukur kami masih boleh keep in touch kini.. alhamdulillah.. segala pujian hanya untukMu.


sememangnya dia bukan milikku dari awal mulanya lagi.. dia milikmu ya Allah.. Engkau berhak menarik kebahagianku tatkala aku sering lalai dalam mengingatiMu sewaktu bersamanya..


tp alhamdulillah, seems dia semakin menjadi insan yang lebih baik dari masa ke semasa. before this, memang kelihatan kejahilan. of course, me too. perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. gitu lah sebaliknya. remember that. but bersamanya jugak, aku buat perubahan slowly. and i know he did the same things. ingin menjadi yang lebih baik. tak silap pertengahan 2013, 1st time dia tanya aku dah solat ke belum. Allahu.. rasa nak menangis. terharu, bagai doa dikabulkan. thats mean dia ambil berat dengan kehidupan akhiratku kelak. after that, kami sentiasa ingat mengingati perihal solat. rasa sangat bahagia.. sangat bahagia..


i dont know, perpisahan ni bersifat sementara atau kekal.. yang pasti ingatan dan doaku akan sentiasa bersamanya.. sampai bila-bila..



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...