Shoutbox






Sabtu, 19 September 2009

gugu gaga era


takde kena mengena dengan era pon. tp tetap sal baby. taktik je untuk tarik korang or peminat era yg tertipu jenguk blog aku. hahaa.







Rafiullah..satu lagi anak buah aku selamat diteran keluar bagi melihat dunia yg indahnya sementara. Cuteenyee! Dah 2 bulan tak jumpa. Now dah besau. Yesterday,aku kena take care dak Rafi ni sebab mak dia merangkap kazen aku nak kuar beli barang sat. Cuaca terik akhir2 ni. So tak dan la nak bawa sekali budak kecik. Pengalaman menjaga bayi… mak aih,boleh tahan payah gak. 1st tu mengamuk sakan Rafi ni. Mungkin tak biasa lagi. bebi ni kalao dia tak biasa dengan orang tu dia akan menangis tak agak-agak. Di tambah lagi bunyi bising orang mesin rumput kat luar. Hadoi! Makin challenger tugas aku nak jaga budak ni. Terus menerus nangis. Tak hade tanda2 nak benti. Bingit telinga dibuatnya. dah masuk menet ke 30, baru boleh tido. Baru senang hati. Buleh relax. Yay! Namun tak lama. 30 menet mengamuk, 30 menet gak dia tido. Bertuah punya budak. Tapi Rafi tak nanges dah. dah start comfortable dengan persekitaran dia. Time ni la aku bermaen dengan Rafi. Pegang2 tangan dia yg halus dan mulus. Gebu sekali. Bila nampak tanda2 dia nak nanges,aku sumbat je dengan botol susu. Senang keje. Apa yg paling buat aku seronok,bila Rafi start senyum. Alahai,lemah lutut aku. Cute gile! Rasa bagai satu kemenangan bagi aku bila dapat buat dia tertawa. Ye ah, daripada td asyik buat muncung itik aje…bibir sengot mengot. But still comel gak. pandang Rafi tetiba nak buat satu puisi. Eh,jap2. Nak buat puisi jap.



Rafiullah..
Engkau lahir kedunia bersama tangisan
Namun tangisan mu disambut dengan senyuman
kesyukuran ibumu
senyuman diukir bersama linangan airmata
hadirmu membawa sejuta kebahagian orang sekelilingmu
hadirmu ini juga bermakna bermula la task yg akan kau jalani di kehidupanmu
sebagaimana yg telah Allah tetapkan untukmu
kelahiranmu ini bererti bermulalah ujian yg akan kau hadapi
walaupun ayahmu mula berbuat hal diawal kehidupanmu didunia
biarpun ibumu sering berendam airmata dihari kecilmu
janganlah kau bimbang
janganlah kau bersedih
kau akan hidup dan membesar dengan limpahan kasih sayang
yg engkau dambakan
yg takkan pernah kurang


erk,macam tak bape tul je atas ni. Nama je pelajar sastera. ini ke pelajar sastera? ini ke?Huahua.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...