Shoutbox






Rabu, 26 Januari 2011

susahkan kan jadi orang tengah?

kadang-kadang aku malas nak fikir tentang hal member aku yang dua orang ni. buat berat otak. tapi mau x mau terfikir juga sebab dah memang hari-hari berjumpa. hari-hari juga aku dengar sungutan dari kedua belah pihak. yang A tak puas ati dengan yang B. yang B menyampah dengan yang A. padalal satu kos.. satu kelas. satu tempat belajar. entah mana silapnya aku pun tak tahu. tetapi sebagai bakal kaunselor yang akan mendengar ribuan permasalahan di dunia, aku tadahkan jugalah telinga ni untuk mereka.

yang ajaibnya bila berjumpa dua orang ni macam tak ada apa pulak. orait je. gelak ketawa bergurau senda bercanda ria. padahal kat belakang saling mengata saling tak puas hati saling mengutuk. WTH? kenapa tak terus terang saja? nak jaga hati sehingga sendiri makan hati berulam jantung? alahaiii... sebagai pihak tengah selaku pemerhati dan pendengar, aku tak pi belah mana-mana. baik si kerajaan atau si pihak pembangkang. bagi aku itu perkara biasa. (selagi mereka tidak hair pulling dan cheek slaping) lumrah kalau kita tak puas hati dengan orang yang tak sejiwa dengan mereka. dalam ketidakserasian tentu ada sedikit persamaan. macam dunia rumah tangga la. kejap tidur peluk-peluk, kejap sorang tidur atas sorang tidur bawah. hue hue hue..


seronok jadi budak. gaduh hari ni esok dah ok. tak payah tunggu esok, 20-30 minit dah boleh bermain bersama. tak macam kita-kita yang semakin meningkat usia ni... gaduh sikit tak betegur sampai tujuh keturunan. buruk gile perangai.. kah kah kah..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...