Shoutbox






Rabu, 26 Januari 2011

sedikit tips hilangkan bosan




Kelas tutorial pagi batal buat aku malas nak pergi kuliah TITAS petang tadi. Ah, kenapa aku malas sangat harini. Dah siap berbaju kurung tapi bontot rasa berat nak bangun dari kerusi. saat ni aku terdengar banyak suara.. “tak payahlah kau pergi kelas tuh. Ponteng sahari saja. Next week kau pergi la.” semangat malas aku semakin meninggi.. membuak-buak.. lalu aku terdengar lagi bisikan syahdu itu bersuara.. “kau tidur.. semalam balik lambat. Kau kumpul balik tenaga kau untuk kelas esok. Hari ni tak perlu pergi.” Ahh.. aku semakin terpesona dengan ajakan ituh. “tidurlah.. tidur best.” Cis! tak guna. Saat itu juga bontot aku terasa ringan untuk meninggalkan kerusi. melangkah perlahan ke syurga idaman yang empuk dan bakal menyegarkan tubuh malasku… ohh,tilam busuk. I'm coming! Buzz buzz …(bunyi vibrate hp) tengok 3 mesej datang sekali memenuhi inbox yang berisi 7147 mesej didalamnya belum ku buang. Ketiga-tiga angel ni mengingatkan aku untuk pergi ke kelas petang ni. Alahai,potong tul!(kata setan) nak tak nak aku pergi jugak ke kelas petang tadi.







Sebenarnya aku dah terlepas kuliah TITAS kul 11. So kiranya datang untuk attend kuliah seterusnya. And im soooo lucky masa tu orang still tengah berebut-rebut untuk sign attendance. So sempat la aku sign sekali atas tu. Konon datang juga kuliah TITAS tadi. Walaupunnn…. Penantian kuliah psikologi, OMG so bored!!! Bosan teramat bosan sehingga aku rasa nak banging kepala atas meja. Punyala boring.. boring sampai aku terkira jerawat batu rakan sebelah. Aku tak kenal beliau. Dan aku tak ada mood nak buat sesi suai kenal dengan beliau masa tu. Kepala aku penuh dengan plan bila mana aku dah sampai hostel nanti.. aku nak makan.. cuci baju.. pi mandi… dan tido. Terasa bahagia bila memikirnya. Aku tersenyum sendiri.


jika anda,ingin mengisi masa-masa kosong anda tatkala bosan di kelas atau dewan kuliah.. mungkin tips ni mampu membantu dilemma anda:



1. bangun dari tempat duduk, kemudian duduk atas lantai.

2. lukis red bump di lengan anda, kemudian tunjuk kat rakan terdekat dengan anda.

3. berkelakuan seperti orang mabuk.

4. buat finger breakdancing.

5. learn to sleep with your eyes open.

6. rancang penaklukan dunia.

7. tulis satu karangan tentang kucing yang bernama Chemong.

8. lukis satu bulatan, berdiri di dalamnya dan katakan ke rakan- rakan anda terperangkap.

9. tulis perkataan secara terbalik atas kertas atau meja jika anda berjiwa vandalism.

10. buat sesi perbualan dengan diri anda sendiri.

11. asah pensel kayu anda sehingga habis.

12. beritahu pen anda yang anda sedang bosan.

13. berus gigi..(kalau ada ubat gigi lagi bagus)


bila minda dah set untuk malas, badan kita akan menurutinya. so jangan biarkan kemalasan itu beraja di minda. ~.~



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...