Shoutbox






Khamis, 10 Mei 2012

hye bobobi

my laga fish.. bobobi. red one bobo. blue one bobi. ngeeeee!


saja nak tunjuk.. ehemm. aku beli ikan. cantek tak? dengki takk? kehkeh. letak nama bobo dan bobi. nama comel macam tuannya. ehemm. beli masa expo apk. dah masuk 3 hari aku jaga. setakat ni no prob. cuma kesian apartment dua budak ni kecik. nanti ada duit lebey ckit aku beli lagi beso. takpun aku rembat saje akuarium kat rumah nanti. dua hari ni rajen pegi librari sebab nk guna wifi. (kes bb tak bayar) gugel cara penjagaan ikan laga ni hah. yelahhh, takut mati.. kang aku yang makan hati.







bobi suke tayang ekor dia yang pnjang. nyampah. bobo cool.
so melalui  encek gugel, dpt tau ikan ni boleh hidup kire2 2-3 tahun, air kena tukar ikut bekas, kalo kecik kena tukar sehari sekali, air guna yang dah simpan semalaman, makan 2 kali sehari, letak daun ketapang  untuk merawat ikan.. apakah itu daun ketapang? huhuhu... hah, lagi satu, 1st day jaga aku pelik, apesal selalu ada buih2 kat permukaan air. tnya kawan, tu petanda ikan laga tengah gersang. kahkahkah.. ari2 pun kuar buih. ari2 gersang? WTF.  nt aku carikan kau bini. anyway,aku harap budak 2 ekor ni hidup tahan lama. 








Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...