Shoutbox






Ahad, 27 Mei 2012

keliru




2-3 hari ni, aku bingung memikirkan hal yang sama. Mengenai belog. Aku pernah baca satu belog ni, yang aku percaya milik dia. Kenapa aku yakin belog itu belog dia? Sebab dalam belog itu, ada cerita tentang kami. Ada gambar dia even his oldskul car.. ada nama kawan-kawan dia.. en.sani&vee. Banner fb dia pun ada. Aku baca semua post satu persatu. Bila pemilik belog sentuh pasal hubungan kami, aku tersenyum kecil. Bahagia.. pemilik belog itu juga ada post tentang pergaduhan kecil kami mengenai mespes dulu. Yang lebih meyakinkan aku, his picture yang dia bagi aku, ada kat situ. I see it first dlm belog. So, bila dia bagi gambar tu, aku hanya tersenyum. Sebab alredi dalam simpanan.  Adakah aku silap? Dulu aku pernah tnya, dia ada belog ke tak. He said no. ok,aku percaya. Then ntah kenapa masa main gugel2 aku nampak satu belog ni. Bila nampak banner  fb dia, aku gembira. Sebab dapat cari belog dirinya. Dalam masa yang sama aku sedih. Kenapa dia taknak bagitau. I wonder why.  Then,aku ikuti secara senyap. Dekat setahun. Awal awal rajin update. Ada cerita pasal aku dan dia. Lepas pergaduhan, pemilik belog itu tak sentuh pasal aku lagi. Lebih kepada penceritaan yang ala-ala cerita pendek yang ntah apa-apa. Cerita macam dia dah punya bini. Aku gelak sendiri. Geleng-geleng kepala. So this the way how u feel when you read your lover belog. Boleh buat you ngokngek sengsorang sebab senyum sendiri. Kemudian, nampak dia dah mula bizi sebab jarang update. Kekadang 2 bulan sekali. Post pun pendek. Kekadang just post gambar. But suddenly, I can’t detect his belog anymore. So I guess dia close or tukar address. Cari cari cari. Ok,dia tukar. And make it private. And dua tiga malam yang lepas, aku cuba tanya, yang dia ada belog ke tak. Jawapan negatif. Ok,nevermind. Tanya lagi, pernah ada belog sebelum ni ke tak. Jawapan yang sama juga. His answer made me disappointed. Ntah kenapa aku rasa dia tipu. Dia taknak mengaku. Dan ntah kenapa juga aku yakin sangat belog itu milik dia. If you nampak gambar orang yang you kenal, dan cerita yang sama sebijik dengan cerita yang you lalui di post dalam satu belog.. it is imposible for you to deny that belog is not from someone you close with. Aku ingat lagi, masa dalam mespes dia dulu.. dia ada post sesuatu luahan ala diari. Tentang kesibukan dia.. dan rasa bersalah dia sebab tak dapat luang banyak masa untuk aku. Luahan itu ada dalam belog tu. Bila aku tanya, aku harap dia jawab.. yes, I have or yupp,I had before. Tapi malangnya jawapan dia no, I never have one! Ini sangat ridiculous! Mengelirukan.  Mana yang patut aku percaya.. bukti yang pernah aku baca didepan mata.. atau kata-katanya. Kalau dulu, berkenaan mespes.. alasan yang dia beri adalah adik dia yang guna.. takkan belog itu pun adik dia yang karang. About us too??? Im really confius. Jika benar belog itu kepunyaannya, kenapa dia tak berterus terang. Kenapa kenapa kenapa. Kenapa dia perlu sembunyikan. Adakah dia bimbang aku akan salah faham lagi? Adakah dia ada sembunyikan apa-apa dari aku? Something fishy?? Ya Allah. Apa sebenarnya yang dah berlaku. Hal ini benar-benar membuatkan kepercayaan aku runtuh. Walaupun dia dah explain yang dia benar-benar tak punya belog.. namun aku masih punya jutaan persoalan yang belum terjawab, tapi aku biarkan. Taknak paksa. Taknak keruhkan lagi keadaan. taknak tambah beban masalah dia. Aku rasa dia dah cukup dewasa untuk melihat baik buruk tindakan sendiri. And I think, if he in my condition right now.. he will absolutely know what actually I feel.  Engkau Maha Mengetahui, Allah. Jika kata-katanya adalah benar.. aku akan rasa bersyukur setinggi-tingginya kepadaMu. Jika dia berkata dusta.. aku percaya dia punya sebab untuk semua itu.. dan aku maafkan dia.. selesai penulisan ini.. izinkan perasaan sangsiku hilang serta-merta.. 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...