Shoutbox






Sabtu, 5 Mei 2012

SiLky 0r MaC??





sedih ni.. bedak dodo aku nak habis tengah aku nak berjimat. aduhhhh. bedak ni memang best. giler kentang punya bedak. aku pakai dekat setahun. hah,nampak..!!! sampai begitu sekali aku nak save bedak aka save money. tempek ke muka seciput je. asal ada sudah la. dulu pakai bedak miyami 2 WAY CAKE COMPACT POWDER. ramai yang kata best.. retis pun konon ramai yang guna. so beli cuba. mana tau bila guna boleh nampak mcm retis. eh.. eh.. lempang nak?? perasan la sangat kau. my opinion about miyami? hurmm, tak suka sangat. bila apply kat muka rasa macam tak natural. ketara pakai bedak. padehal aku sapu nipis. ke aku yang tak reti pakai? HAKHAK. macam la aku suka sangat bubuh mekap tebal. aku suka loose powder macam dodo. rasa ringan muka. dan yang PENTING nampak natural. orang suka pakai compact sebab nak nampak GEBU. but kenapa aku pakai nampak BERDEBU? serius tak tipu..!! (ok, aku tak reti mekap.. ) lagipun sekarang jerawat kemain suka beriadah di muka. siuttt! so kalau nak guna compact powder agak kurang digalakkan. bedak dodo ni tak silap boleh di beli secara online saja. dan aku sendiri beli melalui online. rege paling murah rm35. dalam keadaan aku tengah papa kedana sekarang, rasanya aku perlu bertukar angin. beli bedak lain yang murah tapi effect hebat macam bedak brand mahal. tanya roomate, dia syorkan SILKY GIRL. tanya kawan dia suruh try MAC. huh??






semalam sempat survey ke guardian. expect loose powder SILKY GIRL ni setakat dalam rm20 ke bawah. bila tengok price sebenar rm27. huihhh, tersasar sangkaan haku. but lebih murah dari dodo. compact powder dia belas belas. ahh, mebi loose powder boleh guna lama, itu pasal mahal. damn! MAC tak tengok lagi. tak silap MAC ni brand mahal. cuma ada MAC tiruan yang banyak dijumpai di kedai-kedai india dijual murah. dan itu buat aku was-was nak beli. tapi tengok kawan pakai ok je. so which one should i choose yaa... 





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...