Shoutbox






Rabu, 10 Jun 2009

smoke it


Huwahhhh! Ngantok je aku bila ganti puasa ni. Rasa nak tido seharian. Tp batal pulak puasa aku kang. Haih! Pagi td layan radio era… dalam segmen merisik khabar, ada la sorg koler ni bgtau ttg masalah beliau. Beliau kata suaminya baru aje meninggal minggu lepas…. Innalillah wa innailaihiraji’un. Sebab apa meninggal?? Suaminya alami sakit jantung… paru2 rosak dan ginjal bermasaalah. Sebab apa?? Rokok. Yup! Sebab rokok. His bini bgtau yg dia ni kerap sgt isap rokok tuh. Selang 15 menet isap rokok. Taktau la masa puasa camne.


Sentuh pasal rokok, aku terus ingat dia. Em. Jangan lah dia seteruk tu. Bila la dia nak benti. Aku nak tegur dia dah besar dah. Dah tau sendiri rokok bahaya. Ada jugak aku ingatkan dengan cara halus. .. err,sindiran mungkin. Huhu! Tu pun jarang. Takkan aku nak ingatkan selalu. Kang dia tak suka. Lgpun bukan cara aku nak paksa2 dia. Lgpun dia kata dalam proses nak benti rokok. Mungkin dalam sehari 1 ke 4 batang. Isk! bg aku banyak lg tu. Takpelah.. biarlah pelan2. Hope satu ari nt boleh la dia benti. Slalu aku doakan kesihatan dia. Aku taknak jd apa2 pun kat dia. Taknak dia sakit apa pun. Sebab aku nak menyayanginya lebih lama lagi…. Muge Tuhan dapat bg dia hidayah dan bantu dia benti. Ameen.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...