Shoutbox






Selasa, 9 Jun 2009

update again




Hari tu akak aku banyak sgt cite pasal life dia kat sabah. Aku ni buat je la tugas aku.. jd pendengar yg tak berbayar. Dia bagi tengok gambar2 dia kat laptop. Banyak… banyak gambar kenangan bersama kawan2 dia semasa betugas di kg2 sekitar sabah itu. Ada jugak gambar di mana dorang pi melawat rumah2 kebajikan…. Pi tempat rumah orang tua…. Dan kanak2 istimewa. Kemudian akak aku tunjukkan gambar seseorang kat aku. Sile tgk bawah ni ye..





cuba pokus kat mamat baju putih.. emsem kan? mari kite close up lagi.


emsem bukan? ('gatey') hakhak!

Tapi tahukah anda bahawa dia ni bisu…??? Ye,dia bisu. Itu la yg menjadikannya istimewa. Akak kata kalo jumpa org dia senyum.. sebab tu je yg dapat dia buat. Bukan semua org tau guna bahasa tangan. Siannya… aku mmg tersentuh dgn org cemni. Lebih2 lagi kalo dia gud looking. ye ah! kalo sedap di pandang mesti kite rasa....eiii,nak aje tlg dia ni. lumrah.. lumrah. ahaks! Best kan jd nurse. Dapat jumpa dgn mereka ni semua. Mungkin sebab tu jgk aku teringin nak jd mcm akak aku. jd nurse kite dapat tlg patients.... tlg dia berjalan, berdiri, makan... Aku teringin nak dekati mereka yg istimewa ni. Aku nak tau apa perasan dorang. Dari mereka, mungkin aku akan dapat belaja banyak benda… ttg kekuatan diri, ketabahan,kesabaran…dan sebagainya.

p/s: bila la aku nak dapat keje dlm SPA tu. sobss..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...