Shoutbox






Sabtu, 18 April 2009

mimpi

Bercerita pasal mimpi. Pagi tu sblom haku nak kuar pegi bank dengan mama,mama ada cite pasal mimpi dia. Mama kata dia mimpi ada sangkut paut dengan haku. Isk! Saspen2. Aku tanya la mimpi apa dia. Pastu mama start laa cite. Masa ni aku tengok mama senyum2 dah. Bt aku tak senang duduk dan tak lalu untuk menjamah roti telor yg baring melentang di depanku. Al kisahnya,ada la sorg laki ni yg tak diketahui identitinya… sebab dalam mimpi, laki tu tak tunjuk ic. Dia datang ke rumah, nak ajak aku kuar jalan. Tanya kat mama, boleh ke idak. Mama kate laa dia bagi,tapi syaratnya mesti jaga aku baik2. Bila mama aku kata ye aje, laki tu terus kata yahoo yahoo.. sambil lompat2. Kelakar aje mama aku cerita. Aku tanya la laki tu rupa dia cemane.. emsem ke hape. Mama bgtau secara detail. Aku terkejot. Apa yg mama gambarkan tu persis buipren aku. Heran. Tak mungkin. Tak mungkin. (‘geleng2 kepala’) Sebab mama tak penah tgk dia. Macam mana boleh mimpi pulak ni!!! Mula2 aku ingat la mamat yg keje JKR tuh. Tapi tak macam dia laa.. Cuma satu je aku tak sure. Mama kata org tu jenis yg banyak cakap. Aku taktau le pulak buipren aku tu banyak cakap. Masa koling2 tak nampak pun cemtuh. Tapi hope dia la. Hehehehe! Sukanya aku kalo dia! Aku nak bgtau dia betapa hepinya aku kalo dia la yg dimaksudkan dalam mimpi tu.
Aku dah plan,nak bg hint dulu. Kebetulan aku ada tengok satu drama tv ni. Berjayanya heroin tu buat hero dia rasa teruja mendorong aku nak buat cemtuh jugak. Dalam kepala aku, fuhh,mesti best ni kalo buat. Tapi masa aku cite hal ni… ntahlah. Tak macam yg aku harapkan. A bit disappointed… Memang la niat aku nak buat dia eksaited. Tp taktau pulak dia boleh over eksaited. Tu aku tak kesah lagi. Masalahnya,dia nak tau masa tu jugak. Jadi,agak spoil mood aku kat sini. if I know, aku bgtau aje malamnya. Tak payah nak hint2 segala. it suppose to be an interesting story to share.. Salah aku jugak. Sebab tak paham dia… sobsss.

p/s: mimpi itu mainan tidur.. tido pun ada mainan. teringin gak nak try main mimpi.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...