Shoutbox






Selasa, 27 Disember 2011

my gross housemate. haisyy!!!


dunnno y, but i think my housemates dis sem with whom i share a washroom are disgusting people. this morning i woke up and went to the washroom to brush my teeth and stuff, nampak plastik yang tergantung di tombol pintu dah sarat kandungannya. lagipun dah busuk. kalau tak silap plastik sampah tu da ada dekat seminggu. bila aku tenung tenung itu sampah, aku nampak anak-anak ulat gerak. eeeeeeuuuuuwwwwww! grosss!!!!! antara menatang yang paling aku tak suka. nak tak nak aku jugak yang kena buang. seebab nampak anak-anak ulat sampah tu dah ada yang merayau rayau keluar panjat pintu. iskkk. kalau biar karang masuk dalam bilik. geram dengan diorang nih. kalau nak gantung lama plastik sampah kat tombol pintu tu, jangan la buang sisa makanan kat situ. dah besar panjang pun tak pandai pikir. ingat dah abis. tapi pas siap mandi semua still ada bau busuk. bau masam. cari cari cari mana datangnya bau. hurmm,dari periuk nasik yang belum basuh 4 5 hari. buka penutup dia, Allahu Akhbar! periuk nasi yang ada sisa makanan.. dan yang aku tak boleh tahan ada ulat jugak. gila pengotor. pemalas. apa nak jadi housemate aku sem ni. dulu senior ada bukan main bersih lagi rumah. ni bila junior masuk, alahaiiii. seluar dalam atas sinki tu dari bulan lepas dah ada kat sana. siap ada lipas lagi. dah jadi makanan lipas dah. tak tahu sapa empunya. kalau mende alah tu takda dah lama volunteer basuh sinki. tsk tsk tsk. aritu ada anak kucing berak kat ruang tamu, takda sapa yang nak buang. buleh buat dunno lak. resdung tahap kritikal ke hape. boleh buat tak hirau dengan bau taik kucing. haihhh. buang taik kucing pun taknak.. macam mana nak buang taik mak bapak bila diorang berak merata naanti???




pk kakak aku saja yang kena masalah ni. FYI dia pun dapat housemate yang pemalas tahap gaban. masak malas, kemas rumah malas, buang sampah malas. semua nak harap kakak aku. kakak kalau cuti balik labuan memang tak abis abis dengar rungutan dia pasal housemates dia. mula-mula aku tak pecaya. kalau betul pemalas pun, mungkin tak semalas aku. tapi bila dah pernah tumpang tinggal sana cuti lepas, ok. aku pecaya. kotor. sampah ada ulat gak. huwaaaaaa!!!!! dalam sinki tengok ada bekas yang belum basuh. dalam dia ayam goreng yang dah berkulat. erk. najis mutowasittah sungguh. aku terkedu. tanya kakak apesal tak bersihkan? dia kata dia dah naik malas. asyik dia saja yang buat kerja. hati pun berkata-kata.. sayang, muka dah cantik. tapi malas... x boleh harap. i think my sis should move to other house. nanti boleh jadi gila. kesian, penat kerja kat hospital, balik rumah kena buat semua kerja rumah pulak. no wonder she get very pissed off now.



p/s: baru paham, kenapa kalau kita mahu kenal perangai sebenar seseorang, tanya orang yang pernah tinggal serumah dengannya. (naseb baik i kat hostel sopan je.. auww!)





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...