Shoutbox






Jumaat, 14 September 2012

kemaafan dendam yang terindah





minggu yang penat. memenatkan fizikal dan mental. fizikal kerana bizi mengangkat barang. mental sebab masalah peribadi. aku cuba buang jauh jauh masalah tu. explaination dah dapat. entah benar ke tak. aku just ambil langkah untuk mempercayai. apa lagi yang boleh aku buat. kekadang aku cemburu dengan pasangan pasangan yang ada di laman sosial. meluahkan rasa cinta dan rindu. tapi kami, ada laman sosial tapi disembunyikan. ajak add pun tak. hairan. adakah dia malu untuk bagitau yang dia dah ada gf? from sabah? ada gf yang tak pernah jumpa. atau bimbang takda perempuan yang nak mengenali dia, yang dia nak usik. terkilan bila melihat dia seronok bertweet, sedangkan aku berfikiran yang dia tengah bizi dengan kerja. aku sabar menanti sebarang penjelasan. walaupun tak tahu bagaimana untuk mula. kerana bimbang dia menafikan. namun tak semena-mena, seorang insan muncul. hadir dengan beribu soalan. soalan yang sangat pelik. tanya pasal status aku dan dia, dah kenal berapa lama, nak tahu nama penuh aku la hape la. pelik. kehadiran insan tu membawa kepada penjelasan dia. mendengarkan penjelasan, aku rasa sedikit lapang. dan kembali senyum. really hope takkan ada salah faham yang akan timbul lagi. cukuplah. cukup. entah kenapa, aku rasa semua ni terjadi berpunca dari aku sendiri. mungkin aku yang tak pandai jaga hati dia. mungkin aku yang tiada masa untuk dia. mungkin aku membosankan dia. mungkin aku tak dapat memberi dia kebahagiaan yang sebenar pada dia in real life.. maafkan ayg abg.. ayg tau abg sangat cintakan ayg.. bila text, abg balas cepat. bila ayg merajuk, abg berusaha pujuk. betapa pentingnya ayg buat abg.. maafkan ayg sebab jauh dari abg.. maafkan ayg sebab hadir dalam hidup abg.. ayg terima abg seadanya. segala kesalahan abg ayg sentiasa terima dan maafkan. dan ayg minta maaf kalau ayg tak sempurna untuk abg..




" tak ada kejadian yang terjadi dengan sia-sia, tak ada kebetulan, semua terjadi dengan izinNya, dan pasti penuh dengan hikmah. "

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...